Business Vordingborg slog dørene op for det første af en række iværksætter events under titlen Iværktøjet. Dagens emne var ”Kunsten at skabe opmærksomhed” og udover Louise Holm fra Salesstyling var der også William Hansen fra Willmedia.
Louise Holm fra Salesstyling ved hvad hun taler om. Hun har på få år skabt en kendt millionvirksomhed fra bunden. Hun gav onsdag eftermiddag 14 iværksættere fra Vordingborg kommune en inspirerende og tankevækkende beretning om hvad der skal til for at lykkes med sin virksomhed. Louise Holm siger det ligeud;
“Hvis der ikke er nogen der kender dig eller dit produkt er der heller ikke nogen, der ringer til dig uanset hvor dygtig du er.”
Grundlægger og CEO Louise Holm | Sales Styling
Det skete på Erhvervsrådhuset i Præstø, hvor Vordingborg Erhverv slog dørene op for det første af en række iværksætter events under titlen Iværktøjet.
Dagens emne var ”Kunsten at skabe opmærksomhed” og udover Louise Holm fra Salesstyling var der også William Hansen fra Willmedia. En virksomhed, der har specialiseret sig i gennem video at hjælpe andre virksomheder med at skabe opmærksomehed.
Erhvervsudviklingschef fra Vordingborg Erhverv Thorsten Gregersen bød velkommen og satte ord på hvad Iværktøjet er:
”Iværktøjet er et nyt koncept Vordingborg Erhverv har lanceret for at sætte fokus på iværksætteri. Vi laver en række arrangementer, hvor iværksættere kan komme og møde oplægsholdere, der giver indsigt i alle de vigtige forhold du som iværksætter skal være opmærksom på,” siger Thorsten Gregersen.
Hvorfor skabe opmærksomhed?
Louise Holm gav en inspirerende og meget indsigtsfuld præsentation af den udviklingen hun selv og virksomheden er gået igennem de seneste 5 år. Fra den spæde start iført kaninører, når hun sad hjemme og knoklede med at stable virksomheden på benene i fritiden til turen gennem Løvens Hule og frem til i dag, hvor Salesstyling er en kendt virksomhed med 11 ansatte og en to cifret millionomsætning.
”For en ny virksomhed er synlighed og anerkendelse meget vigtig, men i næste omgang er det så vigtigt at når du råber højt skal dit produkt også kunne klare opmærksomheden. Du skal hele tiden generere omsætning gennem opmærksomhed og markedsføring,” siger Louise Holm.
Louise Holm og William Hansen er begge iværksættere og har bygget deres virksomheder op fra bunden. For dem har det at skabe opmærksomhed om dem selv og deres virksomhed samt produkt været afgørende for deres succes.
”Det der virker hver gang er at fortælle historien om din virksomhed og hvorfor den er interessant for din målgruppe og dine fremtidige kunder. Jo mere man kender til virksomheden man arbejder med eller køber fra – jo mere troværdighed er der og jo mere har man lyst til at arbejde sammen. Skab troværdighed, tryghed og tillid fordi det er altid det det handler om, når vi prøver at handle med hinanden,” siger William Hansen fra Willmedia.
Her er vores bedste råd til at skabe opmærksomhed
Mit bedste råd er at blive ved. Du skal ikke være bange for at tage fat i folk. Ring til tv-stationer, gør alt hvad du kan for at blive promoveret. Sørg for at være de steder hvor der sker noget sådan så man måske er heldigt at blive booket til noget via det.
Se videoreportage fra “Kunsten af skabe opmærksomhed”
Skrevet af Søren Knudsen
Presse- og kommunikationsrådgiver
T: +45 20 40 95 92
E: sk@businessvordingborg.dk