Nyt navn afspejler virksomhedens værdier

af | 8. sep 2020 | Detail, Erhvervsnyheder

Efter 20 år har Mobilreklame valgt at skifte navn til ReklamePlus. Navnet reflekterer nemlig bedre virksomhedens vækst og kompetencer inden for visuel kommunikation.

Vækst i virksomheden og forandringer i markedet skabte et behov for at gentænke virksomhedens navn. ReklamePlus er et team af dygtige grafikere og montører med mange års erfaring indenfor reklame-, tryk og skiltebranchen. Virksomheden leverer i dag alt i skilte, bilreklamer, bannere, facadeløsninger og grafisk design, men sådan har det ikke altid været.

Navnet er fra før mobiltelefonen

Da Mobilreklame blev stiftet i 2000 var det egentlige formål at køre ud og lave reklamer på biler. Siden er vi vokset, og vores produkter spænder langt bredere end før. Men i dag bliver navnet desværre også misforstået. Mobilreklame blev jo skabt inden mobiltelefoner rigtig blev en del af hverdagen, så dengang gav navnet rigtig god mening for virksomheden. Der var måske ikke helt tænkt over, om mobiltelefoner rigtig ville blive til noget dengang,” smiler Thomas Levin, ejer af ReklamePlus, der flere gange har oplevet, at potentielle kunder tror, at de kun producerer varer til mobiltelefoner.

Navneændringen havde længe været en overvejelse, så derfor var det et naturligt fokuspunkt, da Thomas Levin deltog i RaketVækst; et kursusforløb, som Vordingborg Erhverv afholdte i samarbejde med Erhvervshus Sjælland. På kurset satte de navneændringen som en ”Must-Win-Battle”, som skulle realiseres inden for et år. Det seneste år har Thomas derfor vurderet virksomhedens fremtidige navn sammen med sine medarbejdere, som har været en del af processen om at finde det helt rigtige navn og logo.

Vi tror på, at vores nye navn bringer meget godt med sig, da det først og fremmest dækker bredt. Plusset symboliserer samtidig det ekstra vi giver vores kunder. Vi har de samme værdier, koncepter og kvalitet – nu har vi også et fremtidssikret navn.” siger Thomas smilende og fortsætter:

Det har været rigtig godt for os at være med til RaketVækst. Det er 3 dage med intensivt fokus på sin egen virksomhed og dens fremtid – i stedet for, at man går og lægger strategi mens man arbejder. Det giver mere dybde og forståelse, at man hiver tre dage ud af kalenderen og fokuserer 100 % på virksomhedens udvikling. Og samtidig får man mulighed for at skabe et større netværk, da man kan snakke med de andre deltagende virksomheder. Flere holder kontakten og har indgået samarbejde,” fortæller Thomas.

RaketVækst

Thomas fik muligheden for at deltage, da Jens Damgaard, erhvervsservicechef hos Vordingborg Erhverv, kontaktede virksomheden om RaketVækst. Siden har Thomas og Jens holdt kontakten.

Jens’ hjælp har været uvurderlig. Han har været en støtte for vores virksomhedsudvikling, og jeg er glad for, at han altid står til rådighed for et godt råd. Jeg sætter stor pris på vores samarbejde” fortæller Thomas.

RaketVækst er et tredages forløb med konsulenter fra Vordingborg Erhverv og Erhvervshus Sjælland. Her bliver der sat fokus på udviklingen af deltagernes virksomheder med arbejde på strategier, handleplaner og meget mere – alt sammen i en vekselvirkning mellem konsulentoplæg og sparring mellem deltagerne.

Tilmeld dig Business Vordingborgs nyhedsbrev