fbpx

Business Vordingborg – Nyt navn og skarp strategi

21. apr 2022 | Erhvervsnyheder

​Vordingborg Erhverv skifter navn til Business Vordingborg.

Logo Business Vordingborg

​Det sker efter længere tids forberedelse af ny visuel identitet, ny hjemmeside og et skarpere fokus i det daglige arbejde.

Det nye navn varsler at arbejdet med erhvervsudvikling i Vordingborg kommune træder ind i en ny epoke, hvor der med udgangspunkt i den grønne omstilling bliver sat fuldt tryk på arbejdet med at tiltrække, udvikle og vækste virksomheder.

”Business Vordingborg er hvad vi er – vi mener erhvervsliv alvorligt. Derfor er jeg glad for at vi efter grundig forberedelse kan træde ind i fremtiden med ikke kun nye farver og navn – men også med et tydeligere fokus og retning i vores arbejde for og med erhvervslivet i hele Vordingborg kommune,” siger Bolette Christensen, direktør for Business Vordingborg.

Business Vordingborg har som opgave at skabe vækst og udvikling i Vordingborg kommunes erhvervsliv. Organisationen blev grundlagt i 2014.

Vores opgave er målrettet at tiltrække nye virksomheder til kommunen og trække områdets vækst i vejret. Vi har lagt en ambitiøs strategi og vil arbejde benhårdt for at skabe vækst og fremgang i erhvervslivet, siger Bolette Christensen, direktør for Business Vordingborg.

Netop tiltrækning af nye virksomheder har en høj prioritet, og det er lykkedes at tiltrække flere store grønne virksomheder indenfor de seneste år. Det er Arcadia eFuels og Vordingborg Biofuel, der begge er producenter af grønne brændstoffer. Med de to virksomheder er der udsigt til investeringer på op til 10 milliarder kroner de kommende år og op til 200 arbejdspladser.

”Vi skal tiltrække nye virksomheder, vi skal udvikle nye virksomheder og vi skal vækste eksisterende virksomheder. Den grønne omstilling er en stor udfordringer for Danmark, og giver os kolossale muligheder for at skabe vækst og fremgang i kommunen til gavn for alle,” siger Bolette Christensen.

Logo streger Business Vordingborg

De tre streger i Business Vordingborg logo illustrerer tredelingen i Business Vordingborgs arbejde. De tre købstæder (Stege, Præstø og Vordingborg), tre vækstområder (Klintholm Havn, Vordingborg Havn og motorvejsmulighederne med afkørslerne, tre strategiske opgaver (tiltrække, udvikle og vækste), tre hovedområder (iværksættere, erhvervsservice og virksomheder) samt tre erhvervsindsatser i form af tiltrækning af grønne virksomheder, udvikling af erhvervsarealer ved motorvejen og vækst i eksisterende virksomheder.

Bolette Christensen

Det er afgørende, at det er tydeligt for alle hvad Business Vordingborg laver. Det bliver det med dels et nyt navn og dels med et tydeligt fokus og retning på det daglige arbejde. Når en ny virksomhed vil flytte hertil eller en iværksætter vil i gang eller en eksisterende virksomhed har brug for hjælp, er vi klar til at hjælpe, understreger Bolette Christensen.

Vordingborg kommune skal være et godt sted at drive virksomhed og være kendt overalt for en høj grad af erhvervsvenlighed.

”Det vil Business Vordingborg arbejde for døgnet rundt for, og vi er godt på vej,” siger Bolette Christensen, direktør Business Vordingborg.

Det grafiske udtryk er lavet af grafikeren Anders Bo Jensen fra EtwasAnders og den nye hjemmeside er udviklet af Kim Erichsen fra Peak Productions – begge virksomheder beliggende i Vordingborg.

Hjemmesiden findes på www.businessvordingborg.dk

Denne artikel er skrevet af Søren Knudsen

Presse- og kommunikationsrådgiver

T: +45 20 40 95 92
E: sk@businessvordingborg.dk

Søren Knudsen

Tilmeld dig nyhedsbrev fra Business Vordingborg